مقاله بررسی تاثیر گازهای هیدروکربنی بر روی پلیمرهای مورد استفاده در سیال حفاری با دانسیته بالا در فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیر گازهای هیدروکربنی بر روی پلیمرهای مورد استفاده در سیال حفاری با دانسیته بالا در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر گازهای هیدروکربنی بر روی پلیمرهای مورد استفاده در سیال حفاری با دانسیته بالا در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:10
چکیده:
اغلب جهت حفاری مخازن گازی پر فشار از سیالات حفاری پلیمری حاوی پلی آنیونیک سلولز و استارچ، همراه با مواد وزن افزا مانند باریت استفاده میشود. یکی از وظایف مهم این پلیمرها ایجاد خواص رئولوژی و کنترل عصاره سیال حفاری است. خصوصیات رئولوژی و کنترل عصاره نقش بسیار مهمی در عملیات حفاری ایفا مینمایند بنابراین باید عوامل موثر در تغییر خصوصیات رئولوژی و کنترل عصاره سیالات پلیمری، مورد شناسایی و بررسی قرار گیرند. در حفاری مخازن گازی، سیال حفاری، با گازهای هیدروکربنی در تماس است ولی تاکنون هیچ گونه پژوهشی در خصوص تاثیر گازهای هیدروکربنی بر خصوصیات سیالحفاری حاوی پلی آنیونیک سلولز و استارچ صورت نگرفته است، به همین دلیل با توجه به اهمیت مسئله در حفاری مخازن گازی، این موضوع مورد پژوهش و تحقیق قرار گرفته است. در این پژوهش خصوصیات رئولوژی سیال شامل گرانروی پلاستیکی،نقطه واروی، استحکام ژلاتینی، نقطه واروی در سرعت برشی کم، عصاره وpH سیال حاوی پلی آنیونیک سلولز و استارچ، بطورجداگانه، قبل و بعد از تماس با گاز هیدروکربنی در زمان و فشارهای مختلف بررسی شده است. نتایج بیانگر تاثیر گازهای هیدروکربنی بر تغییر کلیه خصوصیات مورد اشاره به جزءpHو نیز باعث تهنشین شدن باریت در سیال حفاری حاوی پلی آنیونیک سلولز و تغییرات کم خصوصیات و عدم تهنشین شدن باریت در سیال حاوی استارچ است.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0